Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2007 15:11 - За момента с теориите
Автор: iram Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1578 Коментари: 2 Гласове:
1



    Няколко пъти понечвам да представя размишленията си в по-приличен и сбит вид и винаги досега удрям на камък. Причините за този ми неуспех са освен стандартните като мързел, липса на време и желание, то и най-вече личната ми вражда с проклетите уводи. Някъде бях писала за този момент, но и не помня вече къде.
    Правилно било, стилно и издържано някак се получавало ако по някакъв начин въвеждаш предварителна представа у читателя. Не вървяло някак да си наясно, че лицето Х чете ирационалните ти мании и да го потапяш моменталически. Отношение някакво си трябвало, подход, тъй да изразиш, че не ти е все едно дали си го удавил или си го удавил с чувство. Точно както серийните убийци, за които самото убийство не е достатъчно, за да им напълни хипоталамуса. Детайлите са често същинските белези за творчество, а грандиозната идея ... тя рядко пъти ми се струва дълго време грандиозна.
Затова и моментът с уводите е така мъчителен, разсейващ сякаш. Представям си го като украса на торта със съмнителен произход и вкусови качества. Но пък от друга страна живеем в ерата на визията, бързо сме склонни да отсечем, че нещо не става защото не е в опаковка, която примамливо ни шепне "Отвори ме".
И ето как се отплесвам по уводи. Чак ми е чудно как може някой толкова много да си е събрал акъла, че да се придържа стриктно към общата идея.
Стига за увод. То стига и за пост, но чак за първи пост ми идва леко въздухарски.
    От дума на дума в моя свят, се случи така, че да си изграждам свои теории. Някои от които с години проверявам и измъчвам приятелите си с въпроси, които често пъти звучат скандално. Предполагам че голямото ми любопитство към света ме тласка или егото ми, което иска да се нахрани с поредната си временна лема.
Не знам вие как сте, но аз от ранно детство често изпитвам остра нужда от логично обяснение на нещата изобщо. Когато бях на 5 годишна възраст живо ме занимаваше въпросът какво има човек в корема си. Бяха ми прочели приказка за един прозрачен град с едни прозрачни хора. Завиждах им, искрено им завиждах на тези въображаеми жители. В детският ми ум тогава още се е загнездило  усещане за целенасочената световна несправедливост. Вероятно още тогава съм отказвала да приема идеята, че може някой да е по-еволюирал от мен самата, при това без никакви лични постижения, а просто природен незаслужен подарък. И докато онези прозрачни хора можеха да виждат какво има в коремите на околните и своите собствени, то аз бях принудена да задавам основополагащите за моята фантазия въпроси. И боя за малко да изям, когато попитах един чичко на плажа какво толкова има в корема си, че е така огромен.
    Та така полека, полека свикнах да разпитвам и да си изграждам мои теории. Често нелепи и неадекватни, но базирани на доста часове прекарани в разпитване, а после целенасочено зверене в тавана. Една от кратките ми теории по този абзац е, че винаги можеш поне да се посмееш на идеите на не просто глупав човек, а на глупав човек, който го е мислил.
    Този блог е и за хората, които разпитвам. Те самите често пъти искат да прочетат крайните ми изводи от анкетата и дори да допълнят нещо, което според тях е важно за самият казус.
Ами това е. Остава да видя дали ще излезе нещо изобщо.
Благодаря за вниманието.


Тагове:   момента,


Гласувай:
1



Следващ постинг

1. lubimetz13 - :)
21.11.2007 17:38
Добре дошла !..
цитирай
2. hinki - :)
11.10.2009 01:10
Радвам се, че открих блога ви. Ще наминавам да чета. Трябва време, за да се смели информацията.
Обичам смислените въпроси и отговори. Продължавайте. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: iram
Категория: Лични дневници
Прочетен: 188197
Постинги: 42
Коментари: 112
Гласове: 834
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930